طرفدارای بازی Ghost 10 of Tsushima نسخه قوی تری از بازی شبح تسوشیما آمد!!! نسل جدید این بازی با ارتقاء به بازار آمده است. این نسخه با یه جزیره کاملا جدید به مپ یا نقشه بازی اضافه شده است و شما می توانید بیشتر از بازی لذت ببرید.
طرفدارای بازی Ghost 10 of Tsushima نسخه قوی تری از بازی شبح تسوشیما آمد!!! نسل جدید این بازی با ارتقاء به بازار آمده است. این نسخه با یه جزیره کاملا جدید به مپ یا نقشه بازی اضافه شده است و شما می توانید بیشتر از بازی لذت ببرید.
این بازی برای کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 می باشد. یه نکته خیلی مهم که داخل این بازی این است که یه نقشه با نام IKI در نزدیکی جزیره Tsushima اضافه شده است. یه قسمت کاملا داستانی به ماجرای جین اضافه شده است.
یک شایعاتی که مغول ها دوباره ممکن به این جزیره برگردن هست. جین هم بخاطر این احتمال به این جزیره سفر کرده و البته که در این حین درگیر ماجراهای بزرگتری می شه.
با توجه با اطلاعاتی که به دست آمده انگار که شخصیت های جدید به این بازی اضافه شده است و کنار این شخصیت ها محیط های خاص ، زره ها ، آیتم ها ، مینی گیم ها ، مدل های جدید دشمن ها ، تکنینک های جدید هم اضافه شده است و در آخر حتی حیوانات این بازی هم جدید شده است.
اگر بازی Ghost 10 of Tsushima DIRECTOR`S CUT روی کنسول پلی استیشن 4 دارید لازم است یک راز را از سایت گیم استور داشته باشید. می توانید سیوهایی که داشتید را روی نسخه جدید هم بیارید. محتوای که در جزیره Iki هستش ابتدای فصل دوم بازی فعال می شود. اگر بازی را تا آخر رفتید می توانید بدون هیچ معطلی به سراغ این جزیره جدید سفر کنید.
بازی Ghost 10 of Tsushima DIRECTOR`S CUT محتوای انحصاری و خاصی مخصوص ps5 دارد. داخل این بازی هماهنگی برای لب های ژاپنی به بازی اضافه شده است.
این حالت را گیمر های بازی گوست آف تسوشیما داشتند و در آخر سازندگان جواب این درخواست رو دادند. این قابلیت بخاطر این که کنسول پی اس 5 می تواند داخل لحظه های بازی انیمیشن هارا رندر کند.
خیلی راحت حالت لیپ سینک ژاپنی رو فعال کنید و از بازی لذت ببرید. داخل نسخه قبلی فقط زبان انگلیسی موجود بود، حتی اگه به زبان ژاپنی هم تنظیم میکردید بازهم به زبان انگلیسی حرف میزدند، اما خب توی این نسخه جدید این مشکل هم برطرف شده است.
بازی Ghost 10 of Tsushima DIRECTOR`S CUT از یک سری ویژگی های خاص کنترلر ps5 بهرهمند است. این بازی به خوبی از هپتینک و تریگرهای تطبیق پذیر دوال سنس پشتیبانی می کند. تازه از صدای سه بعدی هم به خوبی پشتیبانی می کند.
بازی Ghost 10 of Tsushima DIRECTOR`S CUT مثل بازی های جدید عرضه می شود. این بازی رزولوشن 4K و نرخ فریم 60 دارد. این بازی برای کنسول 5 و 4 با قیمت های مختلف به فروش می رسد.
در سایت گیم استور می توانید بازی Ghost 10 of Tsushima DIRECTOR`S CUT در ظرفیت های 1، 2 و 3 خریداری کنید و از بازی لذت ببرید. در نظر داشته باشید که تیم پشتیبانی سایت گیم استور در کنار شماست و تمامی سوالات شما را پاسخ می دهد.
الکترونیک آرتز در فیفا ۲۲، تلاش زیادی کرده تا تجربهای بهتر و جذابتر نسبت به چند نسخه اخیر ارائه کند. اما آیا موفق به این کار شده است؟ همراه بررسی بازی باشید.
روزهای اول پاییز زمان همیشگی انتشار نسخه جدید فیفا است و امسال هم الکترونیک آرتز با پیروی از این رسم سالیانه، چند روز پیش بازی فیفا ۲۲ را منتشر کرده است. این در حالی است که طی سالهای گذشته و مخصوصا پس از نسخه محبوب فیفا ۱۷، بازیهای این مجموعه فوتبالی روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتهاند و حال EA امیدوار است تا نسخه جدید، بتواند یک بار دیگر طرفداران قدیمی فیفا را راضی کند. لطفا ابتدا بررسی ویدیویی بازی را در ادامه تماشا کنید تا بعد هم با جزییات بیشتر، از این صحبت کنیم که آیا فیفا ۲۲ در رسیدن به چنین هدفی موفق است یا خیر:
برای موفق بودن یا نبودن هر بازیای، از جمله یک بازی فوتبال، عوامل مختلفی تأثیرگذار هستند. کیفیت و کمیت محتوای ارائهشده، بحث لایسنسها، جلوههای صوتی و بصری و موارد دیگر. اما خب تمامی این عوامل زمانی میتوانند مهم باشند و حتی مورد ارزیابی قرار بگیرند که بازی، در زمینه ارائه یک گیمپلی مناسب موفق عمل کند. به بیان دیگر، یک بازی فوتبال زمانی موفق خواهد بود که گیمپلی جذابی داشته باشد و درکنار آن، سایر موارد هم میتوانند به بهتر شدنش کمک کنند؛ ولی ضعف در این زمینه، میتواند ضربههای بدی به لذت کاربر از بازی وارد کند و از قضا اگر چند نسخه اخیر فیفا را هم مرور کنیم، متوجه خواهیم شد که عمده اعتراض طرفداران به آن، همین ایرادهای گیمپلی و مخصوصا مواردی بوده که EA با آپدیتها باعث بروز آنها شده است.
خبر خوب برای طرفداران فیفا، اینکه فیفا ۲۲ قدمهای مهم و مناسبی در راستای ارائه گیمپلی بهتر برداشته است. سازندگان بازی مشخصا تغییرات مختلفی را از این حیث اعمال کردهاند و زمانیکه اولین بازی خودتان را در نسخه جدید تجربه کنید، متوجه خواهید شد که روند آن تفاوتهای زیادی با فیفا ۲۱ کرده است. یکی از این تغییرات، کاهش محسوس سرعت بازی نسبت به نسخه سال گذشته است. این کاهش سرعت به اندازهای نیست که بازی را کُند و حوصلهسربر کند اما خب کاملا حس میشود و از قضا تاثیر مثبتی هم روی روند آن گذاشته است؛ چرا که گیمرها در فیفا ۲۲، فرصت بهنسبت بیشتری برای طراحی و پیاده کردن ایدههایشان در زمین دارند و دیگر شاهد یک تجربه اصطلاحا پینگپونگی نیستیم که مدام توپ بین طرفین رد و بدل شود و خیلی چیزها، از کنترل بازیکن خارج باشد.
فیفا ۲۲، در کل در مقایسه با نسخههایی که در سالهای اخیر منتشر شدهاند، بیشترین شباهت را به فوتبال واقعی دارد و از آن مهمتر، اینکه کماکان هیجان یک بازی ویدیویی را هم ارائه میدهد. شباهت فیفا ۲۲ به فوتبال واقعی، از چند جهت حاصل شده است که یکی از مهمترینِ آنها، بالانس بودن بحث دفاع و حمله و اهمیت یکسان این دو در بازی است. طرفداران همیشگی قطعا بهخاطر دارند که در چند نسخه اخیر، گاهی شاهد تجربهای کاملا دفاعی بودیم که گل زدن در آن بسیار سخت بود و گاهی هم دقیقا عکس این قضیه رخ میداد و در هر مسابقه تعداد بسیار زیادی گل رد و بدل میشد.
اما خب فیفا ۲۲، حداقل در نسخه اولیه و پیش از آپدیتهایی که قرار است برایش منتشر شوند، چنین وضعیتی ندارد و بازیکن میتواند کنترل خوبی روی بحث دفاع و حمله تیمش داشته باشد. همچنین با اینکه مثلا ضربات فینس در بازی کمی قدرتمند هستند، ولی در کل شاهد تجربه کاملا متامحوری نیستیم؛ به این معنی که دیگر فقط سرعت، مهارت دریبلزنی یا مولفههای دیگر کاملا تعیینکننده برتری بازیکنان نیستند و همچنین برای رسیدن به گل، تنها یک راه مشخص وجود ندارد. در نتیجه درست مثل فوتبال واقعی، میتوانید از روشهای مختلفی به گل برسید و برای این منظور، روی ارسال از جناحین، بازیسازی از وسط زمین یا حتی ضربات شروع مجدد حساب باز کنید.
از طرف دیگر، این ویژگی دقیقا در بحث دفاع کردن هم صدق میکند و مثلا حتی مدافعینی که سرعت بالایی هم ندارند، میتوانند با تکیه بر قدرت بدنی و جاگیریهای مناسب، مهرههای ارزشمندی برای تیم شما باشند. هدف از زدن همه این مثالها، تاکید روی این موضوع است که فیفا ۲۲، بیشتر از هر نسخه دیگری در سالهای اخیر، تجربهای نزدیک به فوتبال ارائه میکند و درست همانطور که در فوتبال واقعی بازیکنانی با خصوصیات مختلف هرکدام بهنوعی در تیمشان تأثیرگذار هستند و مربیان میتوانند تاکتیکهای متنوعی برای تیم خود بچینند، فیفا ۲۲ همچنین امکانی را فراهم کرده که نتیجه آن، گیمپلی واقعا سرگرمکننده و آمیخته به هیجان موردانتظار از یک بازی ویدیویی است که میتوان واقعا از تجربهاش لذت برد.
البته که عوامل دیگری هم در کیفیت خوب روند بازی تأثیرگذار هستند. برای مثال، هوش مصنوعی بازیکنان در فیفا ۲۲ واقعا پیشرفت کرده و آنها خیلی خوب در فضاهای خالی فرار میکنند یا مدافعین جاگیریهای بسیار دقیقی انجام میدهند. سازندگان امسال یک سری تاکتیکهای هجومی جدید هم به بازی اضافه کردهاند و بهلطف هوش مصنوعی خوب بازی، شاهد هستیم که بازیکنان خیلی خوب دستورها شما در بخش تاکتیک تیم را در زمین اجرا میکنند و میتوانید راحت آنچه را که در ذهن دارید، در زمین هم پیاده کنید.
الکترونیک آرتز پیش از عرضه فیفا ۲۲، مانور زیادی روی سیستم جدید هایپرموشن داشت و شاید در ظاهر این مورد یک ترفند تبلیغاتی بهنظر میرسید، اما در عمل شاهد هستیم که سیستم جدید انیمیشنهای بازی، واقعا به بهتر شدن فیزیک حرکات در آن کمک کرده است. انیمیشنهای مربوطبه حرکات بازیکنان طبیعیتر و بهتر از همیشه کار شده و برخوردهای فیزیکی بین آنها هم بسیار واقعگرایانهتر است. EA همچنین انیمیشنهای مربوطبه دروازهبانها را هم کاملا تغییر داده و شاهد حرکات متنوعتری از آنها هستیم؛ البته این جنبه از بازی شدیدا نیازمند آپدیت متعادلسازی است و دروازهبانها بهقدری قدرتمند شدهاند که گاهی گل زدن به آنها عملا غیرممکن بهنظر میرسد!
در مجموع، تمام مواردی که در مورد آنها صحبت کردیم، دست بهدست هم دادهاند تا شاهد گیمپلی خوبی در فیفا ۲۲ باشیم. نسخه جدید فیفا، با برطرف کردن خیلی از آن ایرادهایی که به چند نسخه قبلی گرفته میشد، فعلا تجربه خوشایندی از فوتبال ارائه میدهد و همین که برای رسیدن به گل محدود به سبک خاصی از بازی نیستیم و فقط یک سری بازیکنان با ویژگیهای خاص در بازی تأثیرگذار نیستند، کمک زیادی به بهتر شدن تجربه فوتبالی ارائهشده در این بازی کرده است؛ البته همیشه باید این را در نظر داشت که این موضوع مربوطبه نسخه فعلی از فیفا ۲۲ است و اینکه آپدیتهای آینده بازی چه تاثیری روی آن خواهند گذاشت، سوالی است که فعلا جوابی برایش نداریم.
اما جدا از بحث گیمپلی که مفصل در موردش صحبت کردیم، فیفا ۲۲ از حیث محتوا هم تغییراتی داشته است. Career Mode یکی از قدیمیترین و محبوبترین حالتهای بازی فیفا است که گاهی هم مورد کملطفی سازندگان قرار گرفته است. اما خب امسال این بخش تغییراتی داشته که مهمترین و اساسیترینِ آنها، اضافه شدن امکان طراحی یک باشگاه اختصاصی در این بخش است. شما میتوانید با انتخاب این گزینه، اسم باشگاهتان را تعیین کنید، لباسهای اول و دومش را به سلیقه خودتان بسازید، انتخاب کنید که ترکیبی از بازیکنان جوان میخواهید یا بازیکنان باتجربه و بعد هم یک تیم از لیگ دلخواهتان را جایگزین و ماجراجوییتان در این بخش را آغاز کنید.
امکان ساخت تیم در بخش Career Mode، ویژگی مثبتی است و روح تازهای به کالبد این بخش دمیده است؛ چرا که شما میتوانید یک سناریو دلخواه و جذاب برای خودتان را از این طریق پیاده کنید و تجربهای متفاوت در این قسمت داشته باشید. البته که سایر تغییرات این بخش چندان پررنگ و ملموس نیستند ولی در کل Career Mode فیفا ۲۲، نسبت به نسخههای قبلی تجربهای کاملتر بهحساب میآید.
بخشهای دیگری مثل ولتا، Pro Clubs و Seasons هم کماکان در فیفا ۲۲ حضور دارند و مثلا اگر سالهای پیش از تجربه فوتبال خیابانی در فیفا لذت بردید، بخش ولتا امسال یک سری تغییرات هم داشته و هرچند هنوز هم گیمپلی آن چندان تفاوتی با گیمپلی فوتبال ۱۱ نفره بازی ندارد، ولی تجربه حالتهای آفلاین و آنلاینش خالی از لطف هم نیست.
ولی خب بخشی که امسال بیشترین حجم از تغییرات را تجربه کرده، چیزی نیست جز قسمت محبوب و پولساز آلتیمیت تیم! الکترونیک آرتز امسال برای این قسمت یک سری تغییرات ساختاری در نظر گرفته که راستش را بخواهید، برخی مثبت هستند، برخی چندان جالب بهنظر نمیرسد و برای قضاوت در مورد بعضی از آنها هم باید منتظر گذر زمان و انتشار محتویات جدید این قسمت باشیم.
از جمله تغییرات مهم بخش آلتیمیت تیم، میتوان به عوض شدن ساختار کلی رقابتهای Fut Champions اشاره کرد. این مسابقات که بالاترین سطح از رقابت در آلتیمیت تیم هستند، امسال ساختار متفاوتی پیدا کرده و شما در طول هر فصل (Season)، تعداد مشخصی شانس برای ورود به رقابتهای پلیآف آن دارید و در صورت کسب امتیاز لازم از پلیآف، میتوانید ۲۰ مسابقه نهایی این بخش را بازی کنید. کاهش مسابقات از ۳۰ به ۲۰ برای این قسمت، درکنار جوایز واقعا ارزشمندی که حتی با تعداد برد کم هم میتوان بهدست آورد، اتفاقات مثبتی هستند؛ اما باید در نظر داشت که ورود به این مسابقات سختتر از قبل شده و جدا از مسابقات پلیآف، شما باید برای هر بار امتحان کردن شانس در پلیآف هم ۱۵۰۰ امتیاز ازطریق بخش رایولز جمعآوری کنید!
این مسئله، باعث شده تا اینچنین حس شود که رقابتهای Fut Champions بیشتر برای بازیکنانی که وقت زیادی دارد و بهصورت واقعا جدی آلتیمیت تیم را دنبال میکنند مناسب باشد؛ اتفاقی که البته همیشه بهنوعی صادق بود اما امسال، شدت آن بیشتر حس میشود. از طرف دیگر، EA امسال کمی هم کیفیت جوایز مربوطبه بخش اسکواد بتل و دیویژن رایولز را مخصوصا برای سطوح پایینتر پایین آورده است و در نتیجه اگر بخواهید از این طریق پکهای بهتری دریافت کنید، باید زمان بیشتری بگذارید. اتفاقی که خب برای بخش زیادی از کاربران خوشایند نیست و بهنوعی میتوان گفت که تغییرات آلتیمیت تیم، در کل در جهت ارزش بیشتر قائل شدن برای بازیکنان حرفهایتر و نادیده گرفتن بازیکنان کژوال بهنظر میرسند و باید دید که به مرور زمان آیا تغییری در جهت بهبود این وضعیت اعمال خواهد شد یا خیر.
همچنین ذکر این نکته برای آلتیمیت تیم هم لازم است که این بخش، کماکان تحت تاثیر خریدهای درون برنامهای قرار دارد و مخصوصا بهدلیل وضعیت تغییراتی که در موردشان صحبت کردیم، انگار بیشتر از قبل بازیکنان را به خرج پول واقعی برای داشتن تیم بهتر تشویق میکند؛ چرا که در غیر اینصورت شانس کمتری برای موفقیت در حالتهای رقابتیتر این بخش خواهد داشت.
فیفا ۲۲ از نظر گرافیکی هم تجربه واقعا باکیفیتی است. بهره بردن از قدرت کنسولهای نسل نهمی و همچنین استفاده از مواردی مثل سیستم جدید انیمیشنها، باعث شدهاند تا تجربه گرافیکی و بصری بازی زیباتر از همیشه باشد. حرکات نرم بازیکنان درکنار کیفیت بسیار خوب طراحی چهره آنها حس نزدیک به واقعیت بودن بازی را بیشازپیش القا میکند و جدا از این، طراحی ورزشگاهها و تماشاگران هم بهتر از همیشه شده است و مخصوصا برای تیمهای بزرگ، شاهد اتمسفر جذابی در ورزشگاهها هستیم که ترکیب آن با انیمیشنهای آغازین بازی که برای لیگهای مختلف حال و هوای متفاوتی دارد، در مجموع تجربه گرافیکی چشمنوازی ارائه میدهد.
مکمل کیفیت خوب گرافیک بازی هم صداگذاریهای مربوطبه تشویقهای تماشاگران و موارد دیگر است و مثلا برای تیمهای مشهوری مثل لیورپول، رئال مادرید و ... از تشویقهای مخصوص و آشنای طرفداران این تیمها استفاده شده که اتمسفر صوتی خیلی خوبی پدید میآورد. تیم گزارشگر انگلیسی بازی هم هرچند خیلی درجهیک نیست، اما در سطح قابل قبولی است و در مقایسه با نسخه سال گذشته هم عبارتهای جدیدتری از آنها میشنویم.
در مجموع، برگ برنده اصلی فیفا ۲۲ در مقایسه با چند نسخه اخیر این مجموعه، قطعا گیمپلی این نسخه است. سازندگان در فیفای جدید موفق شدهاند برخی از ضعفهای بازی در این زمینه را رفع کنند و با ایجاد یک بالانس کلی بین اهمیت دفاع و حمله و همچنین متنوعتر کردن روشهای رسیدن به گل، تجربهای ارائه دهند که هم شباهت بیشتری به فوتبال واقعی دارد و هم اینکه هیجان یک ویدیو گیم را ارائه میهد و پُر از اتفاقات غیرقابل پیشبینی است که بخشی از ماهیت ورزش فوتبال بهحساب میآیند. صد البته که وضعیت بازی وابستگی زیادی هم به آپدیتهای آیندهاش خواهد داشت و البته که نیاز به یک سری بهبودها هم دارد، ولی در کل فیفا ۲۲ حداقل در مقایسه با فیفاهای منتشرشده پس از فیفا ۱۷ تجربه ارزشمندی است که قطعا علاقهمندان مجموعه میتوانند از بازی کردنش لذت ببرند.
بازیکنان 5 ستاره FIFA 22: بازی های ورزشی در میان گیمر ها طرفداران بسیار زیادی دارند. بسیاری از گیمر ها دوست دارند که ورزش های مختلف را نیز در کنسول های گیم خود تجربه کنند. FIFA نیز یکی از پرطرفدار ترین بازی های ورزشی است که به گیمر ها اجازه تجربه هیجان فوتبال را می دهد. گیمر های بسیاری در سراسر جهان این بازی را دوست دارند و سالانه نسخه جدید آن را می خرند و بازی می کنند.
در بازی فیفا، حرکات تکنیکی اهمیت بسیار بالایی دارند. همه ما گیم پلی های خفن و زیبایی را دیده ایم که در آن یک بازیکن همه بازیکنان حریف را در فیفا دریبل کرده و با یک شوت زیبا توپ را وارد دروازه می کند. خب برای اینکه بتوانید این کار ها را بکنید به یک بازیکن 5 ستاره فیفا نیاز دارید که همه حرکات تکنیکی را بلد باشد.
در ادامه این مقاله در وب سایت گیم استور، تلاش داریم تا شما را به طور کامل با تمامی بازیکنان 5 ستاره فیفا 22 آشنا کنیم.
ردیف |
نام بازیکن |
اورال |
تیم |
1 |
کیلیان امباپه |
91 |
پاریس ژرمن |
2 |
کریستیانو رونالدو |
91 |
منچستر یونایتد |
3 |
نیمار |
91 |
پاریس ژرمن |
4 |
دیوید جینولا |
89 |
تیم FUT |
5 |
آنخل دی ماریا |
87 |
پاریس ژرمن |
6 |
جیدن سانچو |
87 |
منچستر یونایتد |
7 |
پل پوگبا |
87 |
منچستر یونایتد |
8 |
ریاض مارز |
86 |
منچستر سیتی |
9 |
تیاگو آلکانترا |
86 |
لیورپول |
10 |
ممفیس دپای |
85 |
بارسلونا |
11 |
مارکوس رشفورد |
85 |
منچستر یونایتد |
12 |
روبرتو فیرمینو |
85 |
لیورپول |
13 |
زلاتان ابراهیمویچ |
84 |
آث میلان |
14 |
جوسیپ ایلیچیچ |
84 |
آتالانتا |
15 |
حکیم زیاش |
84 |
چلسی |
16 |
خوان کوادرادو |
83 |
یوونتوس |
17 |
عثمان دمبله |
83 |
بارسلونا |
18 |
ژائو فلیکس |
83 |
اتلتیکو مادرید |
19 |
کوتینیو |
82 |
بارسلونا |
20 |
مارتین اودگارد |
82 |
آرسنال |
21 |
ویلفرد زاها |
82 |
کریستال پالاس |
22 |
خسوس کورونا |
82 |
پورتو |
23 |
مارلوس |
81 |
شاختار دونستک |
24 |
نانی |
81 |
اورلاندو سیتی |
25 |
مارسلو |
80 |
رئال مادرید |
26 |
وینیسیوس جونیور |
80 |
رئال مادرید |
27 |
ادواردو سالویو |
80 |
بوکا جونیورز |
28 |
آنتونی |
79 |
آژاکس |
29 |
داوید نرس |
79 |
آژاکس |
30 |
ژردان |
79 |
لیون |
31 |
آلان سنت ماکسیمین |
79 |
نیوکسل |
32 |
گلسون مارتینز |
78 |
پرتغال (بدون تیم) |
33 |
کوارشما |
77 |
ویتوریا گیماراس |
34 |
ایگور کرونادو |
76 |
الاتحاد |
35 |
آمین هاریت |
75 |
مارسی |
منبع : بازیکنان 5 ستاره FIFA 22
بازی Sifu توسط استودیو بازیسازی Sloclap برای پلتفرمهای PC، PS4 و PS5 طراحی شده است و برای اولینبار در جریان رویدادهای State of play به عموم مردم معرفی شد. این گیم سبک Bit-m-Drup دارد و تمامی ژانرهای اکشن، مبارزهای، ماجراجویی و معمایی را به طور کامل و جذاب پوشش میدهد. نسخه دموی این بازی به شکل محدود و تنها برای منتقدین اصلی رونمایی شد و در بعد از آن توانست رتبه 9 از 10 را در IGN و Gamespot به دست بیاورد؛ همچنین با بررسی نقدهای اعلام شده در خصوص آن موفق به کسب نمره 81 در metacritic و نمره 80 در opencritic شد. باتوجهبه داستان بازی و صحنههای طراحی شده در آن، اجرای Sifu به کاربران بالای 17 سال توصیه میشود. علاقهمندان به بازیهای اکشن و ماجراجویی آفلاین میتوانند با خرید اکانت قانونی بازی Sifu لحظات پر هیجانی را تجربه کنند.
این بازی با الهامگیری از فیلمی معروف با عنوان کونگفو با بازیگری جکی چان، طراحی و ساخته شده است. در طی این گیم شما قرار است بهعنوان یک فرد مسلط به هنرهای رزمی کونگفو به دنبال انتقام مرگ خانواده خود از 5 قاتل معروف، نقشآفرینی کنید. برای رسیدن به مبارزه اصلی با هر قاتل شما ابتدا باید شاگردان و محافظان او را شکست دهید و سپس پیشروی نمایید. در طول داستان بازی شما علاوه بر اینکه باید مبارزات مختلف را به سرانجام برسانید، بایستی مجموعهای از معماها را نیز حل کنید. در روند داستان مجموعه سرنخهایی برای پیداکردن مقر اصلی هر قاتل و اشخاصی که دشمن شما هستند، تعبیه شدهاند. شما با شناسایی این سرنخها و جمعآوری آنها در کنار هم مسیر حرکتی خود و نیرو و توان لازم برای شکست دشمنان را نیز پیدا خواهید کرد.
اساس مبارزات شما در طول این گیم بهواسطه سیستم Stracture خواهد بود. بر اساس این سیستم هر شخصیت یک نوار مشخصکننده توان و یا انرژی خواهد داشت که هر ضربه و عملکردی میتواند از آن بکاهد. با به پایان رسیدن این نوار برای شخصیت اصلی، کاراکتر شما در بازی خواهد مرد و مجدداً با یک سال افزایش سن از آخرین لحظه پیش از مرگ زنده میشود. این فرایند تا رسیدن به 70 سالگی کاراکتر اصلی قابل تکرار خواهد بود؛ اما پس از آن پیام Game Over روی صفحهنمایش داده شده و بایستی بازی را از ابتدا آغاز نمایید. اگر نوار انرژی برای دشمنتان به اتمام برسد، آن مبارزه به نفع شما تمام شده و میتوانید به مسیر خود را در بازی ادامه دهید.
خوب است بدانید که در طی بازی Sifu بیش از 150 انیمیشن حرکتی برای کاراکترتان طراحی شده است که میتوانید آنها را هم بهتنهایی و هم به شکل ترکیبی اجرا نمایید. این حرکات شامل تمامی رفتارهای دفاعی، هجومی و همچنین فرار است. اگر قصد خرید اکانت قانونی بازی Sifu دارید؛ با ما همراه باشید زیرا در ادامه از جزئیات جذابیت این بازی بیشترتر خواهیم گفت . Sifu به شکل بینهایت طراحی نشده است و مدتزمان آن باتوجهبه سرعت عمل شما در کشتن تمامی 5 قاتل اصلی و شاگردان آنها مشخص خواهد شد.
این بازی از دید سومشخص اجرا خواهد شد. جزئیات مربوط به شخصیسازیهای کاراکتر اصلی بازی همچنان اعلام نشده است اما باید بدانید که شخصیت اول گیم میتواند بهمرور پیشرفت کند و مهارتهای بیشتری به دست آورد. شما با جلو رفتن در فرایند گیم امکان اجرای حرکتها و فنهای جدیدی را خواهید داشت ضمن اینکه با هر بار تمام شدن نوار زندگی خود، باقدرت بیشتری زنده میشوید. جالب است بدانید که دشمنان شما نیز هرکدام بر اساس جنسیت خود و مرحلهای که با آنها مواجه میشوید، ویژگیها و مهارتهای متنوعی خواهند داشت.
شخصیتهای مؤنث بازی مهارت حمله با پای بهتری دارند. برخی از شخصیتها نوار زندگی قوی و طولانی خواهند داشت. شما برای این که بتوانید در این بازی با موفقیت پیش بروید نیاز دارید تا شیوههای مبارزه هر شخصیت را بهخوبی شناسایی نمایید و سپس عملکرد خود را باتوجهبه آن پیادهسازی نمایید.
بازی در محیطهای بسیار متعددی شامل ورزشگاهها، معابد، کلابها و مواردی ازایندست اجرا خواهد شد. هر یک از این محیطها علاوه بر اینکه طراحی منحصربهفرد و با جزئیاتی دارند درون خود ویژگیها و قابلیتهای متعددی نیز جای دادهاند. کیفیت بالای گرافیکی این بازی از همان لحظه شروع شما را جذب جزئیات بسیار دقیق فضاها و روان بودن حرکتها در فضای بازی خواهد کرد. خوب است بدانید که هر محیط به شما برای مخفی شدن و یا دسترسی یافتن به سلاحهای سرد امکانات متنوعی میدهد که خودتان باید آنها را کشف کنید.
طبق اخبار اعلام شده این بازی با رونمایی 1 ماه زودتر از آنچه در ابتدا مشخص شده بود، در تاریخ هشت فوریه سال 2022 میلادی و یا 19 بهمن سال 1400 شمسی به طور عمومی در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. این بازی متناسب با پلتفرمهای پلیاستیشن 4 و 5 و همچنین سیستمهای کامپیوتر شخصی قابلاجرا خواهد بود.
هنوز به طور دقیق مشخص نشده است که ویژگیهای سیستم شما برای اجرای Sifu باید بر چه اساس باشد اما با درنظرگرفتن احتمالات شما به حداقل پردازنده Intel Core i5-7300U، رم 8 گیگابایتی، کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 660 یا AMD Radeon HD 7870 نیاز خواهید داشت.
منبع : گیم استور
این روزها پیدا کردن یک بازی ترسناک از همیشه سختتر است. برخی از عناوین معروف و شناختهشده این سبک در سکوتی کامل فرو رفتهاند و بازیهای جدید هم تک و توک خوب از آب در میآیند. البته نباید نادیده گرفت که ترساندن گیمرها در سال ۲۰۲۲ از همیشه سختتر است. کار به جایی رسیده که دیگر جامپاسکیرها تاثیر چندانی روی مخاطب ندارند و از این رو بیشتر بازیسازها تلاش میکنند تا با یک فضاسازی متفاوت حس ترس را به مخاطبینشان القا کنند. این دقیقا کاری است که استودیو LKA تلاش کرده با Martha is Dead انجام دهد. اما آیا موفق بوده؟
قبل از اینکه کد بازی برای بررسی به دستم برسد از طریق توییتر با Martha is Dead آشنا شده بودم. ویدیوهایی از آن منتشر شده بود که خشونت بالایش در نمایش اجساد و صحنههای مرگ را نشان میداد. این دقیقا چیزی بود که برای مدتها در یک بازی ترسناک ندیده بودم. در نتیجه به Martha is Dead علاقهمند شدم و با کمال میل تجربهاش را پذیرفتم. با این توصیف بهتر است یک بار دیگر تاکید کنم که Martha is Dead به هیچ عنوان به درد مخاطبین کم و سن و سال نمیخورد. نه تنها بازی نیاز شدیدی به درک زبان انگلیسی دارد، بلکه میزان خشونت آن فوقالعاده بالاست. درنتیجه بسیاری از کاربران فرصت تجربه Martha is Dead را از دست میدهند. اما آیا بقیه باید سراغ آن بروند؟
Martha is Dead داستان دختری را روایت میکند که سال ۱۹۴۴ در یکی از روستاهای آلمان زندگی میکند. جنگ آغاز شده و پدر او یکی از فرماندهان ارتش نازی محسوب میشود. Giulia که شخصیت اصلی بازیست به عکاسی علاقهمند است. او مطاق عادتش هرروز به دریاچه نزدیک خانهشان میرود تا از حیوانات و بازتاب غروب خورشید در آب عکاسی کند. یک روز Giulia متوجه جسد دختری در آب میشود. بدون لحظهای تعلل به داخل آب میرود بلکه بتواند او را نجات دهد. در کمال ناباوری Giulia با جسد خواهر دوقلوی خود Martha مواجه میشود. وقتی او را به کنار دریاچه میآورد ناگهان تصمیم میگیرد تا هویتش را با خواهرش جابجا کند. گردنبند او را به گردنش میاندازد و به همه اعلام میکند که Giulia در دریاچه غرق شده. درواقع Giulia دختر مورد علاقه پدر و مادرش نبوده. او همیشه زیر سایه Martha قرار داشته و حال از تنها فرصتش به بهترین شکل استفاده میکند تا مقداری محبت والدینش را تجربه کند. اما در این بین سوالات زیادی وجود دارد. چه کسی Martha را کشته و Giulia چگونه با عذاب وجدان خود کنار میآید؟
یک بازی داستانی است. انتظار زیادی از گیمپلی آن نداشته باشید چرا که بازی برای انجام کارهای زیادی طراحی نشده. عمده فعالیتهای شما به صورت خطی و در راستای انجام کوئستهای بازی است. البته سازندگان Martha is Dead به دقیقترین شکل ممکن تلاش کردهاند زندگی در سال ۱۹۴۴ را شبیهسازی کنند. برای مثال مکانیزمهای عکسبرداری و چاپ عکس آنقدر جذاب و جالب طراحی شدهاند که باعث میشوند شما هیچوقت از انجام مکررشان خسته نشوید. محیط بازی بزرگ است و میتوانید آزادانه در آن جابجا شوید. البته محدودیتهای زیادی هم وجود دارد که به مرور زمان برداشته میشوند تا بتوانید در داستان پیشروی کنید. شخصیت اصلی بازی از هر فرصتی برای توصیف شرایط و تعریف داستان استفاده میکند. از تعریف خاطرات کودکی گرفته تا داستانهایی که پشت عکسهای آویخته به دیوار وجود دارد.
شما خیلی سریع با داستان Martha is Dead ارتباط برقرار میکنید. بهرحال قرار است همه چیز روی داستان مانور بدهد و خوشبختانه سازندگان بازی به خوبی از پس آن برآمدهاند. البته اگر نحوه روایت داستان با کندی مواجه نمیشد و وقایع هیجانانگیز با تعدد بیشتری رخ میدادند تجربه Martha is Dead میتوانست فوقالعاده بهتر شود. برخی مواقع شما انقدر درگیر دور زدن در خانه و انجام کارهای کوچک میشوید که به طور کامل داستان و اتفاقات رخ داده را فراموش میکنید. اما Martha is Dead از ریتم نمیافتد و به مرور دوباره تلاش میکند تا با وسط کشیدن داستانهای ترسناک قدیمی و کاتسینهایی که کابوسهای Giulia را روایت میکنند باز شما مجذوب خودش کند. به طور کلی تجربه Martha is Dead برای افرادی جذاب است که نه تنها به داستانهای ترسناک علاقهمندند، بلکه حوصله شنیدن آن را هم دارند.
Martha is Dead از نظر بصری زیباست. وقتی صحبت از تاریکی و حرکت در محیطهای باز میشود بازی به خوبی میتواند فضاسازی ترسناکش را پیاده کند. بازی از ریتریسینگ هم پشتیبانی میکند که مطابق معمول آنقدرها چیز خارقالعادهای نیست. فقط پرفورمنس آن را ضعیفتر میکند و نشان میدهد برگشتن به تنظیمات گرافیک عادی راهکاری بهتر است. صداگذاری و موسیقی بازی نیز کیفیت قابل توجهی دارد. همه دیالوگها به زبان آلمانی گفته میشوند و شما تنها با خواندن زیرنویس انگلیسی بازی میتوانید متوجه اتفاقات آن شوید. به طور کلی Martha is Dead یک قدم رو به جلو برای استودیو LKA محسوب میشود. قطعا Martha is Dead برای بسیاری از مخاطبین مناسب نیست، اما اگر به این سبک علاقه دارید چند ساعتی میتواند شما را سرگرم کند.
Martha is Dead داستانی غمانگیز و ترسناک را روایت میکند. تشابه آن با سریال Hunting of Bly Manor قابل توجه است و مانند سریال توانسته به خوبی از پس القای حس ترس به مخاطب بربیاید. البته شنیدن داستان بازی با توجه به ریتم کند آن برخی مواقع سخت میشود، اما اگر میتوانید با صحنههای ترسناک و خشونتآمیز کنار بیایید و حوصله یک داستانسرایی آرام اما جذاب را دارید Martha is Dead انتخاب شماست.
منبع : ویجیاتو